My trip to Germany [pt. 2]

by - 12:13


Hello everyone! So, I was writing already about my trip, but I posted pictures from Augsburg only. I promised to you I will post something about Munich and all the other towns I've been to. So here it is! I departed in Munich, so that was the first town I visited. And I can say to you; DAMN, it's nice! As every town in Germany, it is filled with history and historical bridges, castles and palaces. We went to Marienplatz which is central square in the city centre of Munich. I love the architecture of this square, especially of the New Town Hall (Neues Rathaus), it hosts the city government and you should expect to be so modern and sleek, but it is actually big Gothic building  in which you can't stop staring. After we were wandering around the city centre, we went to this beautiful Nymphenburg palace. It is everything in gold and white (which is just puurfect for my Instagram feed). As you can see, I wasn't very stylish , that's because I went from my bus straight for the sigh-seeing. So, Adidas it is haha! Next stop was Augsburg, but I already wrote about that part, (you can read it here). We decided to go to Heidelberg next. I haven't seen much of it because it was raining, but I had the best coffee and croissant there!It is small town on river andwith many many pretty cafés. After we finished with sightseeing, our plan was to just go back to Augsburg, but since Stuttgart is on
our way there, we took a little detour and don a little shopping (happy face). It was everything about comfort ,
but i also wanted to look good, so I chose this beautiful H&M slip velvet dress and layered it with white 
tee. IN conclusion, I can't wait to go back to Germany (maybe Oktoberfest?). I hope! Also, I hope you like this
post and all the pics! Tell me in the comments!

XOXO, M.

***


Hej svima! Već sam pisala o ovome putovanju, no postavila sam slike samo iz Augsburga. Obećala sam vam
također nešto iz ostalih gradova koje sam posjetila, među kojima je i Munchen. Pa, evo ga! Put iz Splita sam 
završila u Munchenu, pa je to prvi grad koji sam i posjetila. I mogu vam reći da sam zadivljena. Kao i svaki 
grad u Njemačkoj, ispunjen je poviješću i povijesni mostovima, dvorcima i palačama. Posjetili smo Marienplatz, najveći i glavni trg u centru grada. Jako mi se svidjela arhitektura trga, posebno Nove gradske vijećnice (Neues Rathaus). Za takvu političku građevinu, očekivala bih da je moderna i uglađena, no zapravo je jedna ogromna gotička zgrada u koju ne možeš prestati gledati. Nakon što smo završili lutanje po centru, krenuli smo u palaču Nymphenburh koja je malo reći pre-kra-sna! Sve je u bijelome i zlatnome (što je jednostavno savršeno za moj Instagram profil). Kao što možete vidjeti, nisam bila pretjerano stylish jer sam odmah sa puta krenula u razgledavanje grada. Tako da sam morala biti u Adidasu haha! Iduća postaja je bio Augsburg, no o tome sam već pisala (možete pročitati ovdje). Odlučili smo otići u Heidelberg na par sati. Nismo ga puno razgledali jer je padala kiša, no popila sam najbolju kavu i pojela najukusniji kroasan ondje! Heidelberg je maleni grad s puuuno lijepih kafića. Nakon što smo završili sa razgledavanjem, plan nam je bio vratiti se u Augsburg, ali kako nam je Stuttgart bio usput, odlučili smo maalkice skrenuti s puta i obaviti shopping (:sretnafaca:). Sve je bilo u komfornosti pa sam odabrala prekrasnu H&M slip plišanu haljinu (koja je puna elastina i preudobna je) i ispod odjenuti običnu bijelu majicu kako bi to sve malo napravila casual-nijim. Sve u svemu, ne mogu dočekati iduće putovanje u Njemačku (možda Oktoberfest?). Nadam se da će biti tako hihi. Također, nadam se da vam se sviđa blog post, ostavite mi u komentare svoje dojmove!


XOXO, M.
























You May Also Like

0 komentari